Cinema 4D delete button from palette
double-click on the button in „edit palette“-mode
double-click on the button in „edit palette“-mode
I have no idea why or any better solution until now, but if you are experiencing that your materials are only white in the octane liveviewer you can try to change the projection-style of your material from (standard) uvw-mapping to spherical mapping (or any other type) in the c4d attribute window. Looks like this is…
If you have distorted, a see-through-effect or just a strange view behaviour of your mesh in substance painter you should check your polygon-normals. They can cause an error if their direction is reverse. Painting should also be producing only errors, also with a correct uv-layout.
Beispiel-Szenario: Mehrere 3D-Objekte mit mehreren gleichen Materialien aus verschiedenen Szenen in eine zusammenkopiert. Viele Material-Duplikate die alle zugewiesen sind. Wie löst man das? https://github.com/aturtur/cinema4d-scripts/blob/master/AR_Scripts_1.71/Materials/AR_MatMerge.py funktioniert auch mit Polygon-Selektionen. by https://aturtur.com/
( You can create a shortcut to the script )
Grober Arbeitsablauf: Denn Motorradhelm habe ich mit Photogrammetrie digitalisiert und dann in Cinema 4D als FBX importiert. Mit ein paar Referenzen von der Lego-Animation-Serie gings an das Modellieren des Visiers und der zusätzlichen 3D-Teile am Helm. 3dee.at in Wien hat mir die Anbauteile dann mit FDM/FLM Material ausgedruckt, … schleifen, spachteln und nochmal schleifen. Zum…